30 вересня 2025 року з ініціативи Голови ФПТУ та Профспілки залізничників і транспортних будівельників України Олексія Семеруня відбулася робоча зустріч з Головою Комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів, народним депутатом Галиною Третьяковою.

Метою зустрічі стало поглиблення співпраці з профільним парламентським комітетом у контексті оновлення команди Федерації, призначення її нового відповідального секретаря – Олександра Шубіна, а також узгодження спільних дій для посилення захисту членів профспілок.
У центрі обговорення – актуальні питання соціальної політики, безпеки праці та майбутнього пенсійного реформування.
Під час зустрічі лідер Федерації окреслив поточний стан транспортної галузі та головні проблеми, що загострилися для працівників під час воєнного стану.
У свою чергу, голова парламентського Комітету ознайомила учасників зустрічі з результатами роботи комітету за перше півріччя 2025 року та визначила основні завдання на другу половину року. Також пані Галина поінформувала про підготовку низки важливих законопроєктів соціального спрямування, зокрема про безпеку та здоров’я працівників на роботі; про унормування спеціальних пенсій, а також інших законодавчих ініціатив, спрямованих на реформування пенсійної системи, соціального страхування і трудового законодавства.
Голова Федерації акцентував увагу на необхідності підвищення рівня пенсійного забезпечення працівників транспортної галузі, зокрема через розвиток професійних недержавних накопичувальних пенсійних фондів. Він навів приклад найбільшого галузевого фонду – ПНПФ «Магістраль», який діє в межах Профспілки залізничників і транспортних будівельників України та демонструє ефективну модель добровільного пенсійного накопичення.
Працівники критичної інфраструктури мають перебувати під посиленим державним і соціальним захистом. Лише протягом останнього тижня під обстріли потрапили залізничні об’єкти Чернігівщини, Одеси, Конотопа, Шостки, а сьогодні – локомотивне депо Полтава та дистанція електропостачання.
Окрему увагу під час зустрічі було приділено проблемам соціального захисту працівників об’єктів критичної інфраструктури, які постраждали внаслідок російських обстрілів. Олексій Семерунь наголосив, що за ініціативи голови первинної профорганізації залізничників Запорізької дирекції залізничних перевезень Тетяни Вербовецької виявлено низку труднощів із реалізацією положень Закону № 2980 щодо отримання залізничниками одноразових виплат у разі каліцтва або загибелі.
Проблема, як зазначалося, полягає насамперед у надмірно складних бюрократичних процедурах підтвердження того, що місце роботи або об’єкт, де стався нещасний випадок, входить до Реєстру об’єктів критичної інфраструктури, який веде уповноважений державний орган. Це особливо гостро стосується підприємств залізничного та морського транспорту, де працівники змушені доводити свій статус.
Сторони домовились спільно напрацювати пропозиції для Уряду, щоб спростити доступ працівників до гарантованих державою виплат і забезпечити реальний захист тих, хто працює під постійною загрозою.
Під час зустрічі обговорено питання ратифікації та імплементації Конвенції МОП MLC 2006 – Конвенції про працю в морському судноплавстві, що визначає міжнародні стандарти праці моряків.
Українські моряки: Україні важливо зробити крок до європейських стандартів. Конвенція МОП MLC 2006 є системоутворюючою і визначає мінімальні стандарти праці на борту суден у міжнародних рейсах. Наразі MLC, 2006 ратифікована вже 109 державами, спільний тоннаж суден яких становить 96,6% загальносвітового тоннажу морських торговельних суден. З огляду на те, що абсолютна більшість українських моряків працює на суднах під іноземними прапорами, положення цієї Конвенції вже фактично використовуються для забезпечення захисту прав і законних інтересів українських моряків, пропри те, що вона досі не ратифікована Україною.
Разом із Профспілкою робітників морського транспорту України ми наполягаємо на якнайшвидшому ухваленні відповідних законів, адже це дозволить українським морякам користуватися соціальними гарантіями на рівні європейських стандартів і зміцнить позиції України на міжнародному транспортному ринку. Про це ще раз було зауважено під час зустрічі.
За підсумками сторони домовились:
- налагодити регулярний обмін позиціями між ФПТУ і Комітетом Верховної Ради;
- спільно опрацьовувати проблемні питання, які стосуються прав та інтересів працівників галузі;
- посилити тристоронній соціальний діалог та взаємодію його сторін з Парламентом.
